تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/02/05 - 17:29
کد خبر: 233565

کارگردان مستند نیمه شب ۲۴ آوریل:

باید در خصوص حوادث انقلاب و افرادی موثر در آن فیلم ساخته شود/ بی‌اطلاعی جوانان از تاریخ معاصر از آفات انقلاب اسلامی است

کارگردان مستند نیمه شب 24 آوریل با یادآوری این نکته که طبق این اسناد، آمریکایی‌ها برای استخدام جاسوسان خود، به ویژگی‌های شخصی افراد توجه می‌کنند و حتما فرد نباید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد، بیان کرد: ویژگی که در بنی صدر وجود داشت و مورد توجه آمریکایی‌ها قرار گرفت،‌ غرورش بود واین امر باعث سقوط او شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کارگردان مستند نیمه شب ۲۴ آوریل، گفت: باید در خصوص حوادث انقلاب و برای تک تک افرادی که در آن نقش داشتند و همچنین افراد نفوذی در انقلاب اسلامی ایران فیلم ساخته شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، جواد موگویی، کارگردان مستند نیمه شب 24 آوریل امروز در دانشگاه پیام نور مشهد در جمع دانشجویان این دانشگاه در خصوص ساخت این مستند،گفت: سه سال قبل در زمان نوشتن کتابی به اسناد لانه جاسوسی برخورد کردم که مورد توجه‌ام قرار گرفت و متوجه شدم که در خصوص این اسناد می‌توان مستند، ساخت. این  مستند بر دو محور فارسی و انگلیسی و بازخوانی اسناد لانه جاسوسی است.

وی با بیان این موضوع که مستند نیمه شب 24 آوریل در واقع به حوادث بعد از حادثه طبس می‌پردازد، افزود: مهمترین موضوعی که این مستند در خصوص حادثه طبس به آن می‌پردازد،‌این است که داخل هلی‌کوپترهای آمریکایی باقی‌مانده در صحرای طبس چه اسنادی وجود داشت و چرا این هلی‌کوپترها بعد از حادثه مورد بمباران قرار گرفتند.

کارگردان مستند نیمه شب 24 آوریل بیان داشت: تاکنون فیلم‌های بسیاری در خصوص حادثه طبس ساخته شده که فقط بخشی از خود حادثه را و به صورت کلی به تصویر کشیده‌اند و به بعد از حادثه نپرداخته‌اند.

موگویی خاطرنشان کرد: به این منظور که ثابت شود، اسنادی در داخل هلی‌کوپترهای آمریکای بوده، بهتر دیدیم شرح عملیات از آمریکایی‌ها صورت گیرد، ‌بنابراین از گزارشات و شاهدین آمریکایی این حادثه در ساخت این مستند استفاده کردیم که در نهایت اثبات شد، اسنادی در داخل این هلی‌کوپترها وجود داشته است.

وی در ادامه سخنان خود به این‌ مطلب که در میان اسناد لانه جاسوسی 10 سند در خصوص بنی صدر موجود است، اشاره داشت وگفت: طبق این اسناد اولین دیدار بنی صدر با آمریکایی‌ها قبل از انقلاب و در نوفل‌ لوشا‌تو بوده و دیدارهای بعد در ایران انجام شده است.

کارگردان مستند نیمه شب 24 آوریل با یادآوری این نکته که طبق این اسناد، آمریکایی‌ها برای استخدام جاسوسان خود، به ویژگی‌های شخصی افراد توجه می‌کنند و حتما فرد نباید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد، بیان کرد: ویژگی که در بنی صدر وجود داشت و مورد توجه آمریکایی‌ها قرار گرفت،‌ غرورش بود واین امر باعث سقوط او شد.

موگویی متذکر شد: این اسناد ویژگی مشترک بین افرادی مانند بنی صدر را میانه روی می‌داند و در مقابل امام خمینی(ره)  ویارانش را تندرو می‌خواند که امروز هم این‌گونه سخنان ادامه دارد.

وی افزود: طبق این اسناد آمریکایی‌ها معتقد هستند به منظور منحرف ساختن انقلاب اسلامی ایران باید سراغ همین میانه‌روها و به خصوص تحصیل‌کرده‌ها در غرب رفت، البته تمامی تحصیل‌کرده‌ها در غرب جاسوس نمی‌باشند.

کارگردان مستند نیمه شب 24آوریل، گفت: آمریکایی‌ها معتقد هستند به منظور ارتباط‌گیری با افراد لازم نیست که آنان عضو لوژ فراماسونری باشند،‌ همین‌که فکرشان مانندآنها باشد، کافی است.

موگویی تاکید کرد: نفوذ یک شعار نیست؛ بلکه اتفاقی که درگذشته صورت گرفته و در حال حاضر نیز جریان دارد. زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند،« نفوذ وجود دارد»، متوجه باشیم که چنین واقعیتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن دبیر شورای امنیت کشور در سال 60 که رئیس جمهور و نخست وزیر را در دفتر ریاست جمهوری به وسیله بمب به شهادت رساند.

کارگردان مستند نیمه شب 24 آوریل، در ضمن سخنان خود در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بهترین طراحی را بنی‌صدر به منظور پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری انجام داد، او زمان خارج شدن از بیت امام راحل اعلام کاندیداتوری ریاست جمهوری کرد و به این ترتیب این تصور که بنی صدر مورد نظر امام خمینی(ره) است، در جامعه به وجود آمد و خیلی‌ها طرفدار او شدند.

موگویی افزود: نزدیک انتخابات که می‌شود، در جامعه شبهاتی ایجاد می‌شود، مبنی بر این‌که فلان به این دلیل و آن دلیل مورد نظر رهبری است این سخنان در زمان انتخابات تاجایی ادامه یافت که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند،« حتی خانواده‌ام خبر ندارند که من به چه کسی رای می‌دهم».

وی متذکر شد: این در صورتی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود برای انتخاب فرد مورد نظر یکسری ویژگی‌ها مطرح کردند و ما موظف هستیم که بر اساس این ویژگی‌ها فرد اصلح را پیدا و به او رای بدهیم.

کارگردان مستند نیمه شب 24 آوریل، با اشاره به این نکته که فضا سازی در زمان انتخابات برای کشور دوسر باخت را بدنبال خواهد داشت، گفت: انتخاب افراد بر اساس یکسری تصورات و شایعات بی‌اساس در جامعه،‌خساراتی بدنبال دارد، نمونه چنین انتخابی بنی‌صدر است که کشور دچار خسارات شد، زمانی که او از ایران فرار کرد، منافقین به این بهانه 17 هزار نفر از هم وطنان مان را به شهادت رساندند.

موگویی تاکید کرد: باید توجه داشت که فضا سازی در زمان انتخابات برای کشور دوسر باخت را بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود یکی از آفات انقلاب اسلامی را بی‌اطلاعی جوانان و افراد جامعه از تاریخ معاصر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود این‌که فقط سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، جوانان و نسل امروز اطلاع چندانی از تاریخ شکل‌گیری آن ندارند و این خطرناک است.

کارگردان مستند نیمه شب  24 آوریل بیان کرد: چنانچه کشوری تاریخ خود را از دست بدهد، مطئمن باشید که دشمنان آن کشور برایش تاریخ می‌نویسند. متاسفانه از حوادث انقلاب تنها یکسری اطلاعات کلی داریم و این در حالی است که تعدادی از شخصیت‌های اول انقلاب رحلت کرده‌اند یعنی روایت دسته اول را نداریم.

موگویی در پایان سخنان خود یادآورشد: باید در خصوص حوادث انقلاب و  برای تک تک افرادی که در آن نقش داشتند و همچنین افراد نفوذی در انقلاب اسلامی ایران فیلم ساخته شود.

لازم به ذکر است مستند نیمه شب 24 آوریل در تالار آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور مشهد توسط انجمن اسلامی این دانشگاه برای دانشجویان اکران شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» فردا برگزار می‌شود
اعطای «گرنت» به تشکل‌های دانشجویی تصویب شد
«بازداشت اتوبوسی» دانشجویان آمریکایی! +فیلم
ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد +جزئیات
سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
فیلم سیاه مرد بدهکار از زن طلبکار
شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
کرمان باز هم لرزید/ زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
حمله مسلحانه به هنگ مرزی +جزئیات
تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد + جزئیات
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها
مرد بحث و درس/ به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!
جنجال دوباره ستاره استقلالی سپاهان علیه پرسپولیس +عکس
هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند
استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
نگاه متفاوت به دیدار معلمان با رهبرانقلاب +فیلم
آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید
اسامی هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم
گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top